قیمت جرم گیری دندان در کرج

کامپوزیت ارزان در کرج

بسیاری از افراد تصور دارند که قیمت جرم گیری دندان در کرج خیلی زیاد است. در صورتی که اگر شما یک کلینیک مناسب را برای جرم‌گیری انتخاب کنید، می‌توانید با کمترین هزینه ممکن ‌جرم‌گیری کامل دندان‌های خود را انجام دهید. در ادامه مطلب سایت دندانپزشکی کرج اطلاعات کاملی درباره چگونگی انجام جرم‌گیری و هزینه جرم‌گیری دندان در کرج ارائه کرده است؛ با ما همراه باشید.

 

جرم گیری دندان چیست؟

همانطور که می‌دانید به صورت روزانه مصرف وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌های مکرر باعث تجمع پلاک و جرم بر روی دندان‌های هر فرد خواهد شد؛ که حتی با وجود مسواک زدن منظم برخی از افراد قادر به از بین بردن کامل آنها نیستند. به همین دلیل علم دندانپزشکی نوعی خدمات راه برای از بین بردن جرم و پلاک‌های روی سطح دندان قرار داده است تا با استفاده از آن هر فرد بتواند مینای دندان ولسه خود را تمیز کرده و از سلامت دهان و دندان خود حفاظت کند.

البته این موضوع قابل ذکر است که روش جرم‌گیری باید توسط یک پزشک متخصص با استفاده از تجهیزات خاص در مطب دندانپزشکی انجام شود و هر شخص قادر به انجام آن نخواهد بود؛ زیرا انجام جرم‌گیری دندان توسط افراد نابلد می‌تواند باعث افزایش بیماری لثه و تجمع بیشتر از حد پلاک بر روی سطح دندان شود.

مطالب پیشنهادی:

 

آشنایی با مراحل جرم‌گیری دندان :

قبل از اینکه اطلاعات کاملی درباره قیمت جرم گیری دندان در کرج به شما ارائه دهیم بهتر است با مراحل جرم‌گیری دندان به صورت کامل آشنا شوید. فرآیند جرم‌گیری دندان به صورت کلی در چند مرحله انجام می‌شود که آنها را در ادامه توضیح دادیم.

 

۱. انجام معاینه اولیه :

هر فرد برای انجام جرم‌گیری قبل از شروع فرآیند باید توسط دندانپزشک معاینه اولیه خود را انجام دهد این معاینه بسیار کوتاه خواهد بود تا دندانپزشک بتواند سطح میزان جرم و پلاک دندان و میزان سلامت دهان و دندان شما را بررسی کند. به این نکته دقت کنید که انجام معاینه اولیه بسیار مهم است؛ زیرا در برخی از مواقع بیمار می‌تواند به مواد جرم‌گیری دندان حساسیت نشان دهد. و به همین دلیل باید حتماً قبل از شروع فرایند توسط دندانپزشک مورد معاینه قرار گیرد.

 

هزینه لمینت دندان در کرج

 

۲. انجام بی‌حسی موضعی :

دومین مرحله برای جرم‌گیری دندان استفاده از بی‌حسی موضعی است. معمولاً بی‌حسی موضعی برای جرم‌گیری به شکل یک کرم موضعی استفاده می‌شود تا فرد هرگونه درد و حرکات ناخوشایند را احساس نکند. البته این موضوع قابل ذکر است که جرم‌گیری دندان به هیچ عنوان از روش‌های جراحی استفاده نمی‌کند. اما بهره از کرم موضعی برای عدم احساس هرگونه حرکت کوچک روی لثه بیمار است.

 

۳. جرم گیری :

مرحله سوم جرم‌گیری می‌باشد که با استفاده از وسایل مخصوص توسط دندانپزشک انجام خواهد شد. در واقع در این روش دندانپزشک با استفاده از یک قلاب بسیار کوچک تمام پلاک‌های داخل دندان و اطراف دسته را به آرامی می‌تراشد تا پلاک‌ها از بین بروند.  بسیاری از افراد تصور دارند که با مسواک زدن می‌توانند عملکرد مشابه با جرم‌گیری را ایجاد کنند. در صورتی که جرم‌گیری عملکردی بسیار عمیق‌تر از مسواک زدن دارد و شما به تنهایی قادر به انجام آن نخواهید بود.

 

۴. صاف کردن کناره‌های لثه :

آخرین مرحله انجام جرم‌گیری پس از پاک کردن پلاک و جرم‌های روی سطح صاف کردن کناره‌های لثه می‌باشد که با استفاده از ابزاری به نام کورت انجام خواهد شد. در این مرحله با استفاده از کورت دندانپزشک لبه‌های ناهموار دندان‌های شما را صاف می‌کند تا جرم‌های آن از بین برود.

 

چرا باید جرم‌گیری دندان انجام دهیم ؟

بسیاری از افراد به دلیل بالا بودن قیمت جرم گیری دندان در کرج این سوال را دارند که چرا از من باید جرم‌گیری دندان انجام دهیم در پاسخ به این سوال دلایل بسیار زیادی برای بیان وجود دارد که در ادامه مهمترین آنها را ذکر کردیم.

 

۱. حذف آلودگی‌های دهان و دندان :

همانطور که می‌دانید آلودگی‌های موجود در دهان و دندان علت اصلی بیماری‌های می‌باشد. به همین دلیل شما با انجام جرم‌گیری تمام آلاینده‌های آلوده را مانند پلاک و جرم‌ها از روی دندان‌های خود پاک خواهید کرد. به صورت کلی این آلاینده‌ها می‌تواند باعث بوی بد دهان بیماری‌های مختلف لثه و حتی پوسیدگی دندان‌ها باشد که نشان می‌دهد جرم‌گیری دندان علاوه بر سفید کردن دندان‌ها باعث پیشگیری از هرگونه بیماری و پوسیدگی دندان خواهد بود.

 

۲. حفظ سلامت لثه و دندان :

علاوه بر حفظ سلامت دندان و پیشگیری هرگونه بیماری با استفاده از جرم‌گیری می‌توانید سلامت لثه‌های خود را نیز تضمین کنید. برخلاف تصور بسیاری از افراد لثه نقش بسیار مهم‌تری از دندان‌های شما دارد زیرا هرگونه التهاب و زخم در لثه می‌تواند باعث ایجاد درد و تورم وحشتناک باشد. همچنین افرادی که قصد انجام ایمپلنت و پروتزهای دندانی دارند؛ می‌توانند با استفاده جرم‌گیری لثه‌های خود را تمیز کنند تا برای انجام جراحی‌های مختلف آماده شوند.

 

قیمت جرم گیری دندان در کرج

 

محدوده قیمت جرم گیری دندان در کرج :

تعیین هزینه جرم گیری دندان در کرج به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال قیمت انجام جرم‌گیری دندان توسط یک دندانپزشک عمومی با دندانپزشک متخصص مسلما یکی نیست؛ اما نرخ حدودی انجام جرم‌گیری دندان در سال ۱۴۰۲ به صورت کلی بین قیمت ۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان است.

البته شما درصورت انتخاب کلینیک مناسب مانند دندانپزشکی کرج می‌توانید جرم گیری ارزان در کرج انجام دهید؛ زیرا دندانپزشکی کرج ارائه دهنده بهترین خدمات با بالاترین کیفیت ممکن و کمترین قیمت به مشتریان خود است. همچنین قابل ذکر است که متخصص دندانپزشکی کرج تمام تلاش خود را می‌کند که هزینه مورد نیاز شما برای جرم‌گیری را با عملکردهایی مانند کاهش تعداد جلسات مورد نیاز، ارائه کیفیت مناسب برای جلوگیری از نیاز به جرمگیری مجدد و… به حداقل برساند.

 

کامپوزیت ارزان در کرج

 

لیست قیمت جرم‌گیری دندان :

برای آشنایی بیشتر شما با میزان دقیق قیمت جرم‌گیری دندان در ادامه میانگین هر نوع از جرم‌گیری را برای شما ذکر کردیم.

  1. قیمت جرم‌گیری دندان‌های یک فک به صورت حدودی ۷۵۰.۰۰۰ تومان می‌باشد.
  2. جرم‌گیری دندان‌های کامل هر دو فک با هزینه ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان انجام می‌شود.
  3. هزینه انجام جرم‌گیری لثه شما ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان است.
  4. قیمت جرم‌گیری زیر لثه برای هر دو فک حدود ۱.۷۰۰.۰۰۰ می‌باشد.
  5. هزینه بروساژ دندان به صورت میانگین ۸۰۰.۰۰۰ تومان است.
  6. قیمت جرم‌گیری و پولیش زدن دندان شما ۱.۶۰۰.۰۰۰ می‌باشد.

 

آیا پرداخت هزینه برای جرم‌گیری دندان ارزش دارد؟

بله. همانطور که گفته شد جرم‌ها و پلاک‌های موجود روی دندان هر شخص می‌تواند باعث ایجاد بیماری و به خطر انداختن سلامت دهان و دندان باشد.  حتی در برخی از مواقع جرم‌های موجود بر روی سطح دندان یک شخص قادر به ایجاد بیماری‌هایی مانند پرودنتیت خواهد بود که می‌تواند مشکلات بسیار زیادی برای بیمار به بار آورده و باعث ایجاد پرداخت هزینه‌های چند برابر باشد. همچنین در برخی از مواقع نیز جرم‌های موجود بر روی دندان یک شخص می‌تواند مشکلاتی همچون لق شدن دندان را ایجاد کند که مسلما با پرداخت هزینه حل نخواهد شد. به همین دلیل پرداخت هزینه برای جرم‌گیری دندان نه تنها ارزش دارد، بلکه به عنوان یک ضرورت شناخته‌ می‌شود.

 

آشنایی با معایب جرم گیری دندان :

همانطور که می‌دانید تمامی روش‌های درمانی و خدمات پزشکی دارای معایب و مزایای منحصربه‌فرد خود هستند؛ مسلما این موضوع درباره جرم‌گیری دندان نیز صدق می‌کند. اما به طور کلی جرم‌گیری دندان به عنوان یک روش مناسب برای مراقبت بهداشت دهان و دندان شخصی است که می‌تواند برای پاکسازی تمامی لایه‌های باکتری و رسوب‌های روی سطح دندان را از بین ببرد. به همین دلیل معایب خاصی ندارد و به عنوان بهترین روش ممکن برای حفظ بهداشت دهان و دندان شما شناخته‌ می‌شود.

 

سخن پایانی درباره قیمت جرم گیری دندان در کرج :

در این مطلب سایت دندانپزشکی کرج به صورت کامل درباره روش‌های انجام جرمگیری دندان و چگونگی تعیین قیمت جرم گیری دندان در کرج توضیح داده‌است. درصورت وجود هرگونه سوال و مشکل شما عزیزان می‌توانید با بخش پشتیبانی سایت ما ارتباط حاصل کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با خدمات دندانپزشکی از مطالب دیگر سایت ما مانند کامپوزیت دندان کرج دیدن کنید.

قیمت سایر خدمات